НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ
5-9 КЛАСІВ, 2017 РІК
- Фізика
- Ключові зміни в оновлених навчальних програмах 5-9 класів за результатами обговорення на платформі EdEra та на предметних робочих групах
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ
ДЛЯ 10-11 КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
|
|
|
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ
10-11 КЛАСІВ
чинні з 1 вересня 2018 року
- Фізика і Астрономія 10-11 авторський колектив під керівництвом Ляшенка О. І.
- Фізика 10-11 авторський колектив під керівництвом Локтєва В.М.
- Астрономія авторський колектив під керівництвом Яцківа Я.Я.
- Природничі науки 10-11 (авторський колектив І. Дьоміна, В. Задоянний С. Костик)
- Природничі науки 10-11 (авторський колектив під керівництвом Ільченко В.Р.)
- Природничі науки 10-11 (авторський колектив під керівництвом Засєкіної Т.М.)
- Природничі науки 10-11 (авторський колектив Д.Шабанов. О. Козленко)
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ
ДЛЯ 8-9 КЛАСІВ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ОКРЕМИХ ПРЕДМЕТІВ
за новим Державним стандартом базової і
повної загальної середньої освіти
НАСКРІЗНІ ЗМІСТОВІ
ЛІНІЇ
Наскрізні лінії є засобом інтеграції
ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та
предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного
середовища.
Наскрізні лінії є соціально значимими
надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про
суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у
різних ситуаціях.
Мета наскрізних ліній – «сфокусувати»
увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього
педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства
мети, увиразнити ключові компетентності.
- Для наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» – це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.
- Метою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність - дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.
- Завданням наскрізної лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.
- Вивчення наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.
Матеріали наскрізних змістових ліній на порталі Інституту
модернізації змісту освіти.
ДЕРЖАВНІ СТАНДАРТИ
Державні стандарти загальної середньої
освіти – це вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей
здобувача загальної середньої освіти відповідного рівня. Документи визначають
загальний обсяг навчального навантаження та форми державної атестації
здобувачів освіти на відповідному рівні загальної середньої освіти,
характеристики змісту навчання, принципи організації освітнього процесу,
систему управління змістом освіти, змістові лінії та очікувані результати
навчання за освітніми галузями.
Державні стандарти розробляються на
теоретичному і світоглядному фундаменті класичної та сучасної педагогіки
України і світу, на основі аналізу впровадження провідних українських та
світових інноваційних практик в освіті задля реалізації головної цілі загальної середньої освіти.
Метою повної загальної середньої освіти є
всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в
суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до
самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого
вибору, самореалізації,
відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
Відповідно до п. 3 ст.12 Закону «Про
освіту» повна загальна середня освіта має три рівні освіти – початкова освіта,
базова середня освіта та профільна середня освіта. Тому в рамках реформи
загальної середньої освіти розробляються:
- · Державний стандарт початкової загальної освіти (проект);
- · Державний стандарт базової середньої освіти;
- · Державний стандарт профільної середньої освіти.
Державні стандарти затверджується
Постановою Кабінету Міністрів України і переглядаються не менше одного разу на
10 років. Зміна змісту і обсягу Державних стандартів загальної середньої освіти
іншими органами виконавчої влади не допускається.
Заклад загальної середньої освіти
створює умови для досягнення здобувачами результатів навчання та забезпечує
відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам.
На основі Державних стандартів
розробляються:
- · Базовий навчальний план (є складовою частиною стандарту);
- · Типові освітні програми (затверджує МОН);
- · Типові навчальні плани (затверджує МОН);
·
Освітня програма (схвалюється педагогічною
радою закладу освіти та затверджується його керівником в разі розробки
документа на основі типових освітніх програм);
·
Робочий навчальний план закладу освіти
(схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його
керівником).
Документи
- · Постанова Кабінету міністрів України від 14 січня 2004 р. № 24 "ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної середньої освіти"
- · Державний стандарт повної загальної середньої освіти (поступово набирає чинності з 1 вересня 2013)
НАВЧАЛЬНІ ПЛАНИ
На основі освітньої програми заклад освіти складає
та затверджує робочий навчальний план, за допомогою якого здійснюється
організація навчального процесу. У Робочому навчальному плані конкретизується
варіативний складник Базового навчального плану, що є складовою частиною
Державного стандарту загальної середньої освіти відповідного рівня.
Для початкової освіти
Міністерство освіти і науки України затверджує Типовий навчальний план.
- Лист МОН України від 07.06.2017 № 1/9-315 «Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»
- Наказ МОН України від 11.07.2017 № 1015 «Про внесення змін до деяких наказів МОН»
- Наказ Міністерства № 572 від 10.06.2011 «Про Типові навчальні плани початкової школи» («зі змінами, внесеними наказом МОН від 11.07.2017 № 1015»)
- Наказ Міністерства № 834 від 27.08. 2010 «Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеню» зі змінами внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 657, наказом МОН України від 11.07.2017 № 1015
- Наказ Міністерства № 409 від 03.04.2012 «Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня» зі змінами внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 664, наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465, наказом МОН України від 11.07.2017 № 1015
Немає коментарів:
Дописати коментар